......InSpIrAsIkU....

الدنيا متاع وخير متاع مرأة الصالحة - Dunia itu perhiasan dan sebaik-baik perhiasan adalah wanita solehah

Isu Pengkid Rosakkan Status Wanita

Isu Pengkid perlu dibanteras segera dan sesiapa yang mengingkarinya akan rosaklah akidahnya.........Sedarlah bahawa ia adalah satu pengharaman di sisi Allah SWT.... Wanita perlu menjadikan dirinya seorang wanita solehah bukan menjadikan diri mereka sebagai seorang lelaki....Dalam Hadis riwayat Bukhari menyebut: 
"Rasulullah SAW melaknat lelaki yang menyerupai wanita dan wanita yang menyerupai lelaki."

Hargai nikmat yang dikurnialah oleh Allah. Berbanggalah menjadi seorang wanita kerana wanita itu bakal menjadi seorang isteri yang solehah dan taat kepada suaminya dan menjadi seorang ibu yang mithali.


Isu Pengkid ini adalah haram  di sisi Islam dan ianya telah diputuskan oleh Majlis Muzakarah Fatwa. Jika dibiarkan perkara ini berleluasa tanpa peringatan dan tindakan, ia akan menyumbang kepada kecelaruan identiti, kerosakan akhlak dan kewujudan cinta intra-seksual pada tempat yang salah.
Jadi, kita sebagai umat Islam perlu menggunakan pendekatan Islam dalam menangani kemungkaran  ini. Pemantauan terhadap golongan pengkid itu perlu ditangani oleh seluruh anggota masyarakat.  Kita perlu mengambil berat dan menasihati mereka untuk kembali ke jalan yang diredhai Allah kerana ia merupakan satu khidmat dakwah yang wajib bagi setiap Muslim. Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud "Sampaikan mengenai diriku walaupun dengan satu ayat." (Riwayat at-Tirmizi).
Prinsip pengubahan sesuatu kemungkaran mengikut ajaran Islam ialah sabda Rasulullah SAW yang dimaklumi semua umat Islam iaitu bermaksud: "Sesiapa di antara kamu melihat kemungkaran, maka hendaklah diubah dengan tangan (kuasa), tetapi jika tidak berkuasa mengubahnya dengan tangan, maka ubahlah dengan lidah (nasihat) , tetapi jika tidak mampu mengubahnya, maka ubahlah (benci) dengan hati. Maka yang demikian itu adalah selemah-lemah iman." ( Muttafaq Alaih).

1 comments:

alia_syahadah@yahoo.com.my berkata...

manusia kini di akhir zaman..
sedarilah amalan manusia kini semakin berkurang...dunia dikejar,akhirat semakin ketinggalan
sentiasa muhasabah diri menyelami kejadian diri yang hina...wallahua'alam

Catat Ulasan

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "

Pages

Alunkan Bersama


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Search

Profile

Foto saya
Kg.Wang Kelian, Perlis, Malaysia

أسماء الحسنى

الوقت كالسيف

الصلاة عماد الدين

Islamic Calender

Followers