......InSpIrAsIkU....

الدنيا متاع وخير متاع مرأة الصالحة - Dunia itu perhiasan dan sebaik-baik perhiasan adalah wanita solehah

Air Mata Seorang Wanita


Suatu ketika, seorang anak bertanya kepada ibunya, "Ibu, mengapa ibu menagis?" Ibunya menjawab, "Sebab ibu adalah perempuan nak." "Saya tidak mengerti" kata si anak. Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat. "Nak, kau memang tak akan mengerti..."
Kemudian si anak bertanya kepada ayahnya, "Ayah, mengapa ibu menangis?" "Ibumu menangis tanpa sebab yang jelas," sang ayah menjawab. "Semua perempuan memang sering menangis tanpa alasan."

Si anak membesar menjadi remaja dan dia tetap terus bertanya-tanya, mengapa perempuan menangis?
Hingga pada suatu malam, ia bermimpi dan bertanya kepada Tuhan, "Ya Allah, mengapa perempuan mudah menangis?" Dalam mimpinya dia merasa seolah-olah mendengar jawapan.

"Saat Ku (Allah) ciptakan wanita, Ku membuatnya mebjadi sangat utama. Ku ciptakan bahunya agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya walaupun juga bahu itu cukup nayaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tidur."

"Ku berikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan bayi dari rahimnya walau kerap berulangkali menerima cerca dari si bayi itu apabila ia telah membesar."
"Ku berikan kesabaran jiwa untuk merawat keluarganya walau dia sendiri letih, sakit dan penat namun dia melakukannya tanpa keluh kesah."

"Ku berikan wanita perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai semua anaknya dalam apa jua kondisi dan situasi. Walaupun acapkali anak-anaknya melukai perasaan dan hatinya. Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada anak-anak yang mengantuk menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat didakap dengan lembut olehnya."

"Ku berikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya melalui masa-masa sulit dan menjadi pelindung baginya. Sebab bukannya tulang rusuk yang melindungi setiap hati.

0 comments:

Catat Ulasan

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "

Pages

Alunkan Bersama


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Search

Profile

Foto saya
Kg.Wang Kelian, Perlis, Malaysia

أسماء الحسنى

الوقت كالسيف

الصلاة عماد الدين

Islamic Calender

Followers